czwartek, 2 października 2014

Kotlety z kaszy manny
Jakie smaki pamiętacie z dzieciństwa? Jakie potrawy robione przez babcie wspominacie? Ja uwielbiałam racuchy mojej prababci, których do tej pory nie jesteśmy w stanie odtworzyć. U drugiej babci pochłanialiśmy ogromne ilości pączków ziemniaczanych i kotletów z kaszy manny, które to zamiast placków ziemniaczanych babcia nam serwowała. Postanowiłam więc zrobić krótką wycieczkę w przeszłość i odtworzyć ten smak, zapraszam Was do czasów mojego dzieciństwa :D
Składniki:
1 szklanka kaszy manny
2 szklanki bulionu
1 jajko
Garść pietruszki zielonej
3 plasterki ulubionego żółtego sera
Sól, pieprz
Bułka tarta

Przyrządzenie:
Bulion doprowadzamy do wrzenia, wsypujemy kaszę mannę, ciągle mieszamy aby nie powstały grudki, gotujemy około minuty. Wyłączamy i odstawiamy do wystygnięcia.
Pietruszkę drobno siekamy, ser żółty siekamy w drobne paseczki lub drobną kostkę.
Do zimnej kaszy manny wbijamy jajko, dodajemy posiekaną pietruszkę i ser – mieszamy. Masę doprawiamy do smaku solą i pieprzem.
Wilgotnymi rękami formujemy z ciasta kotlety, które obtaczamy w bułce tartej i smażymy na rozgrzanym tłuszczu do zarumienienia.
Podajemy z ulubionym sosem, u mnie z sosem przygotowanym przez Mateusz Wałęga czyli łopatką w sosie własnym z cebulą i marchewką

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz